Online pojištění domácnosti: Pohodlí, které se může prodražit

Online pojištění domácnosti: Pohodlí, které se může prodražit

Online sjednání pojištění domácnosti je dnes otázkou několika minut a pár kliknutí. Co ale často chybí, je individuální přístup, důkladné nastavení a pochopení pojistných podmínek. Výsledkem pak může být pojistka, která ve chvíli potřeby nepomůže tak, jak by měla – a z pohodlí se stane drahá chyba.

Rychle a snadno? Online pojištění má i své slabiny

Online sjednání pojištění domácnosti láká na rychlost, jednoduchost a nízkou cenu. Stačí vyplnit několik údajů, potvrdit smlouvu a je hotovo. Jenže právě tato „snadnost“ bývá kamenem úrazu. Bez odborného poradenství si mnoho lidí neuvědomí, co všechno jejich pojistka skutečně (ne)kryje. Často chybí důležitá připojištění, pojistná částka neodpovídá reálné hodnotě vybavení domácnosti, nebo je rizikový profil zcela špatně nastavený.

Online formuláře pracují s univerzálními scénáři, ale každá domácnost je přitom jiná. Někdo má doma drahou elektroniku, jiný zase sbírku umění, někdo bydlí v nájemním bytě, jiný ve vlastním domě. Bez důkladné analýzy potřeb a osobní konzultace hrozí, že vznikne tzv. podpojištění nebo pojistka, která nezahrnuje důležitá rizika – třeba krádež ze sklepa, vandalismus nebo přepětí v elektrické síti. To všechno může v případě pojistné události znamenat velké zklamání.

Když nastane škoda: Proč může být online pojistka nedostatečná

Vše vypadá dobře, dokud se něco nestane. Teprve ve chvíli škody se ukáže, co pojistka opravdu kryje. Mnohdy pak můžete zjistit, že online sjednané pojištění neodpovídá vašim skutečným potřebám. Mnoho lidí si například plete pojištění domácnosti s pojištěním nemovitosti. Výsledkem může být situace, kdy jsou sice pojištěné spotřebiče a nábytek, ale samotný byt či dům nikoliv – což je u požáru nebo vytopení zásadní problém.

Další potíže vznikají kvůli špatně stanovené pojistné částce. Pokud není dostatečně vysoká, dojde k podpojištění a pojišťovna pak vyplatí jen část škody. Chybět mohou i důležitá připojištění – například proti přepětí, krádeži věcí ze sklepa, nebo poškození vodou z akvária. Bez odborného nastavení a individuální konzultace snadno vznikne pojistka, která v krizové situaci neochrání tak, jak klient očekával.

Když jde o váš domov, spolehněte se na jistotu

Online pojištění domácnosti může na první pohled působit jako jednoduché a rychlé řešení. Jenže právě jeho univerzálnost často vede k chybám, které vyjdou najevo až ve chvíli, kdy to nejméně potřebujeme. Aby pojistka opravdu plnila svou funkci a chránila to, co je pro nás důležité, je klíčové nastavit ji individuálně – s ohledem na konkrétní podmínky a hodnoty naší domácnosti.

Pokud chcete mít jistotu, že vaše pojištění odpovídá vašim požadavkům a chrání vás i váš majetek, neváhejte mě kontaktovat. Pomohu vám s revizí smluv a společně najdeme řešení, které vám přinese klid a finanční jistotu.

Ondřej Smejkal
Autor: Ondřej Smejkal

Mojí vizí je dělat lidské, osobní, skutečně nezávislé, profesionální finanční poradenství.  Stojím na straně klientů v nerovném boji s velkými finančními ústavy a jejich poradci.

Profese finančního poradce často není veřejností příliš dobře vnímána, což je způsobeno tím, že za "finančního poradce" se dnes prohlašuje kdejaký prodejce pojistek či úvěrů, jehož mnohdy jedinou znalostí je kde se má klient podepsat.  V mnoha případech jsou viníkem tohoto neutěšeného stavu velké finanční instituce, které v dnešní době berou pod svá křídla doslova každého kdo umí číst a psát. Lidé se tak s nabídkou finančních služeb setkávají často a ne příliš vhodným způsobem, kdy je upřednostňován zájem těchto institucí a jejich poradců před zájmem klienta.

Moje práce vypadá zcela jinak. Nejsem závislý na konkrétní bance, pojišťovně či fondu. Stavím se tak na stranu klienta proti velkým finančním institucím a snažím se vyrovnat informační nerovnost. 

Vzhledem ke špatné práci mnoha "finančních poradců" velkou část mé práce s klienty tvoří revize a zefektivňování jejich stávajících finančních produktů, které jsou často zcela nevhodně nastaveny a v důsledku toho se chovají jako černá díra na peníze klientů.

 

 Čím vším se zabývám?

 

 

1. Zajištění současné životní úrovně, příjmu a majetku

 

2. Zajištění soukromé renty v důchodovém věku

 

3. Financování vlastního bydlení

 

4. Ostatní potřeby ( potřeby dětí, auto, dovolená, koníčky...)

 

5. Investování ( růst bohatství ) 

 

 

 Využívám k tomu těchto produktů:

 

 

 1. pojištění života, úrazu, invalidity, pracovní neschopnosti, vážných onemocnění, majetku ( auto, byt, dům, domácnost ) a odpovědnosti, spořící účet

 

2. doplňkové penzijní spoření, podílové fondy, investiční životní pojištění, stavební spoření

 

3. hypotéka, americká hypotéka, refinancování úvěrů, úvěr ze stavebního spoření

 

4. podílové fondy, stavební spoření, investiční životní pojištění, úvěry

 

5. privátní bankovnictví, podílové fondy, spořící účet

 

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud by Vás ještě cokoliv dalšího zajímalo, neváhejte využít kontaktů na tomto webu.

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Stáhněte si zdarma

Pět užitečných tipů pro vaši peněženku

Pět užitečných tipů pro vaši peněženku
zpracováním osobních údajů